Współczesne projektowanie, nowości

Trendy we współczesnym projektowaniu, które powinieneś znać

W dzisiejszych czasach wszystko zmienia się w zawrotnym tempie i nie każdy jest w stanie nadążyć za nowymi trendami oraz stylami w projektowaniu stron internetowych. Jeśli jesteś właśnie na etapie zakładania sklepu internetowego i zaczynania współpracy z grafikiem lub web designerem, bądź chcesz odświeżyć wygląd swojego sklepu online, to koniecznie przeczytaj ten artykuł. Być może znajdziesz dzięki niemu inspiracje i stworzysz w głowie projekt swojej nowoczesnej i modnej strony internetowej, która będzie zachwycała użytkowników swoim designem, a dzięki temu zakupy w Twoim sklepie będą dla nich jeszcze większą przyjemnością.

Flat design

Flat design to jeden z najpopularniejszych w ostatnim czasie trendów w projektowaniu stron
i sklepów internetowych. Jest to minimalistyczne podejście podkreślające użyteczność. Trend ten cechuje przejrzysta, otwarta przestrzeń, ostre krawędzie, jasne, pastelowe kolory
oraz kilkuwymiarowe ilustracje, które współgrają z kolorystyką strony. Projektanci używają również bardzo prostych obrazów, które przypominają ikony.

We flat design elementy ozdobne są postrzegane jako niepotrzebne i zbyt chaotyczne. Należy postawić na totalną prostotę, która wcale nie musi być nudna. Dzięki pozbyciu się zbyt rzucających się w oczy elementów, użytkownik skupia się na tym, co najważniejsze i nie rozprasza się. Proste obrazy przekazują wiadomości szybciej niż szczegółowe ilustracje. Ikony mogą wskazywać na uniwersalne działania tak, aby każdy mógł je łatwo zrozumieć.

Nie bój się delikatnych, stonowanych kolorów w Twoim sklepie internetowym. Jasne, kontrastujące kolory sprawiają, że ilustracje i przyciski wyskakują z tła, przyciągają uwagę i kierują wzrok użytkownika w odpowiednie miejsce.

Tak więc, jeśli chcesz, by Twoja strona była w stylu Flat design to pamiętaj, że:

  • wszystkie elementy projektu muszą koncentrować się na idei prostoty,
  • żywe kolory są tylko wyróżnikiem, akcentem,
  • typografia bezszeryfowa to doskonałe uzupełnienie obrazów,
  • elementy interfejsu mają być jasne i zauważalne.

Mobile First

Coraz więcej użytkowników Internetu korzysta głównie z telefonów komórkowych. Ważne jest więc rozpoczęcie projektu strony właśnie od wersji mobilnej, która musi być maksymalnie uproszczona, a dopiero później zaprojektowanie wersji na tablet czy komputer.

Zapytasz mnie, dlaczego jest to aż tak ważne? Jest wiele powodów, ale najważniejsze z nich to:

  • Wykorzystanie Internetu mobilnego przewyższyło wykorzystanie komputerów stacjonarnych w 2016 roku,
  • Ludzie spędzają coraz więcej czasu w Internecie na urządzeniach mobilnych,
  • Na początku 2012 roku sprzedaż smartfonów wyprzedziła sprzedaż komputerów.

Należy pamiętać jednak, że wersja mobilna musi być tak samo atrakcyjna dla użytkownika, co wersja na komputer. Musi mieć również te same funkcje, być łatwa w obsłudze, intuicyjna, a ikonki powinny być odpowiedniej wielkości, tak, aby użytkownik mógł spokojnie „trafić” palcem w to, co chce. Po zaprojektowaniu sklepu internetowego w wersji na smartphone’a należy dokładnie sprawdzić, czy można dokonać bezproblemowych i szybkich zakupów bez konieczności korzystania z komputera.

Witryny one-page

Zgodnie z nowymi standardami, odpowiadającymi zachowaniom użytkowników na stronie, łatwo zauważyć, że ludzie nie lubią biegać po stronach i samodzielnie wyszukiwać informacji. Dlatego warto tworzyć sklepy internetowe na zasadzie szybkości i wygody. Stworzenie sklepu online, w którym nie trzeba przechodzić ze strony na stronę, by przeglądnąć produkty jest strzałem w dziesiątkę.

Musisz jednak zadbać o to, by zdjęcia produktów nie były zbyt dużego rozmiaru. Spowolni to Twoją stronę, zdjęcia będą ładować się długo, a użytkownik w końcu straci cierpliwość i niestety będzie zmuszony opuścić Twoją stronę oraz znaleźć taki sklep internetowy,
w którym przeglądanie asortymentu będzie proste, przyjemne i przejrzyste.

Ghost Buttons

Ghost buttons to przezroczyste guziki, które na ogół są kwadratowe lub prostokątne. Guziki te ograniczone są jedynie bardzo cienką linią, podczas gdy sekcja wewnętrzna składa się ze zwykłego tekstu. Najczęściej są wyświetlane jako przyciski wezwania do działania. Są często nieco większe niż tradycyjne ikony na stronach i są umieszczone w widocznych miejscach, takich jak np. środek ekranu.

Przyjrzyjmy się więc pozytywnym aspektom posiadania w swoim sklepie internetowym przycisków typu ghost buttons:

1.     Łatwe do utworzenia.

Prostota jest kluczowym powodem, który sprawia, że ​​przyciski te są tak popularne. Są łatwe do stworzenia nawet dla początkującego projektanta. Najbardziej popularnym kształtem jest klasyczny kształt geometryczny bez dekoracyjnych elementów.

2.     Utwórz punkt centralny.

Przyciski te sprawiają, że oko skupia się na podstawowych obrazach strony. Przycisk „duch” przyciąga uwagę, nie dając użytkownikowi przytłaczającego wrażenia.

3.     Popraw estetykę.

Ghost buttons mogą dopełniać czystą estetykę układu. Są znakomitymi oszczędzaczami przestrzeni i nie rozpraszają uwagi, ponieważ obraz w tle jest całkowicie widoczny.

4.     Łatwa integracja.

Ghost Buttons działają niemal z każdym schematem, ponieważ są przezroczyste. Z łatwością wtapiają się w otoczenie twojego projektu.

Hero Image

Nikt nie lubi strony internetowej, która jest po prostu ogromną ścianą tekstu. Obrazy sprzedają pomysły szybciej niż tekst i są przyjemne w użyciu między dużymi blokami tekstu. Ogromny obraz w nagłówku natychmiast zwraca uwagę na to, co robi Twoja witryna  i dlaczego ludzie mogą być nią zainteresowani.

W projektowaniu stron internetowych hero image to właśnie ta duża grafika na stronie głównej, umieszczona w widocznym miejscu, zazwyczaj tuż pod menu poziomym (jeśli akurat takie występuje na stronie). Hero image jest często pierwszym elementem wizualnym na stronie i przedstawia główny temat witryny. Obraz ten często składa się z obrazu i tekstu oraz może być statyczny lub dynamiczny.

Grafiki Hero image można określić mianem dużego atrakcyjnego nagłówka. Większość z tych zdjęć to fotografie bezpośrednio związane z treścią. Projektanci jednak coraz częściej idą  o krok dalej i zamiast klasycznej grafiki często wykorzystują także animowane wideo.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *