mobilna wersja sklepu internetowego

Mobilna wersja sklepu internetowego – na jakie rozwiązanie postawić?

Sklepy internetowe podbijają sieć. Z zakupów online korzysta coraz większa liczba internautów. Wyraźny jest jednak również drugi trend – stale rośnie liczba osób, które dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według raportu przygotowanego przez Gemius 76 procent Polaków do zakupów w sieci wykorzystuje smartfon.

Rośnie więc również znaczenie tego, w jaki sposób sklep internetowy jest przygotowany do zakupów z urządzeń mobilnych. Jeśli robienie zakupów za pomocą smartfona sprawia użytkownikom problemy, sklep traci cennych klientów. Dlatego tak ważna jest mobilna wersja sklepu internetowego. Przy jej projektowaniu trzeba jednak wziąć pod uwagę kilka ważnych zagadnień.

Mobilna wersja sklepu internetowego – mobile first

Bez względu na to, czy prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, czy sklep BHP, powinieneś zdecydować się więc na przystosowanie swojego sklepu do zakupów w sklepie mobilnym. Warto zdecydować się na jedno z dwóch podstawowych rozwiązań – mobile first lub mobile friendly.

Mobile first opiera się na przekonaniu, że sklep internetowy powinien być zaprojektowany przede wszystkim z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. Oznacza to, że przy pisaniu kodu bierze się pod uwagę przede wszystkim to, jak strona będzie wyświetlać się użytkownikom smartfonów czy tabletów. A dopiero potem przystosowuje się ją do użytkowania na komputerach.

Dzięki temu sklep wyświetla się poprawnie na każdym wyświetlaczu, bez względu na wielkość. Nie ma w nim miejsca na skomplikowane obrazy i grafiki, a także animacje, które utrudniają ładowanie strony na smartfonach. W tym przypadku minusem jest zwykle dłuższy czas przygotowania do uruchomienia sklepu.

E-commerce przyjazny urządzeniom mobilnym – mobile friendly

Drugie podejście określa się angielskim sloganem mobile friendly. W tym przypadku również zwraca się uwagę na użytkowników smartfonów, jednak mimo wszystko to nie na nich jest skierowana główna uwaga przy tworzeniu sklepu internetowego.

Takie rozwiązanie zakłada jednak równocześnie optymalizację strony pod urządzenia mobilne. Zwykle sprawdza się w przypadku istniejących od dłuższego czasu sklepów, których właściciele nie chcą od nowa implementować. Programiści są w stanie dość szybko usunąć z podstawowej wersji sklepu elementy, które najbardziej przeszkadzają klientom robiącym zakupy ze smartfonów czy tabletów.

Mobilna wersja sklepu internetowego – a może aplikacja?

Trzy różne rozwiązania stosuje się także do samej sprzedaży w internecie. Podstawowe to tak zwany Responsive Web Deisgn. W tym przypadku sklep internetowy automatycznie dostosowuje się do urządzenia, z którego korzysta klient, dopasowując się m.in. do rozmiaru ekranu.

Niektóre sklepy stawiają jednak na zaufanie klientów i prowadzą sprzedaż jedynie za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W takim przypadku trudniej o “przypadkowych” klientów, ale cały proces zakupowy jest z reguły zdecydowanie uproszczony.

Rozwiązaniem pośrednim są progresywne aplikacje internetowe, które działają jak aplikacja mobilna, ale nie trzeba ich pobierać. Wyświetlają powiadomienia i działają w tle, jednocześnie skracając czas ładowania strony. Korzysta się z nich za pośrednictwem przeglądarki.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.