Prowadzenie bloga firmowego podpiętego pod stronę sklepu internetowego to bardzo dobra forma promocji swojej marki. Możesz w ten sposób pokazać siebie jako osobę znającą się na sprzedawanych przez siebie produktach. Zdecydowanie wzbudza to zaufanie nowych klientów. Do tego możesz w ten sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani Twoim asortymentem.
Jak prowadzić jednak taką strefę wiedzy? Pokażę Ci to dziś na przykładzie. Pod uwagę wezmę sklep z tkaninami, a właściwie jego bloga firmowego. Jakie treści warto na nim publikować? Sprawdź!
Artykuły opisujące właściwości materiałów – cenna wiedza dla początkujących
Prowadząc bloga podpiętego pod stronę internetową sklepu z tkaninami, warto przede wszystkim skupić się na publikowaniu artykułów na temat właściwości poszczególnych materiałów. Tych jest przecież ogrom, a każdy z nich cechuje się czymś innym. Pokaż więc klientom, dlaczego warto wybrać jersey, wiskozę, bawełnę czy tiul. Opisuj ich konkretne cechy, jednak skupi się także na korzyściach. Przedstaw odbiorcy, co zyska, wybierając taką, a nie inną tkaninę.
W takich tekstach możesz także podpowiedzieć, w jaki sposób najlepiej szyć np. ubrania z danego rodzaju materiału. Wspomnij także o sposobie prania czy prasowania. Przedstaw wszystko, co wiesz na temat tkaniny i z czym chcesz podzielić się ze swoimi odbiorcami, którzy mogą stać się także Twoimi klientami. Aby tak się stało, zaprezentuj we wpisie kilka dostępnych u Ciebie wzorów danego materiału lub umieść odnośnik do kategorii, w której można je znaleźć.
Takie artykuły poradnikowe o materiałach będą przede wszystkim ważne dla osób, które zaczynają swoją przygodę z krawiectwem. Do tego odpowiesz również na pytania każdego, komu zależy np. na świadomym kompletowaniu elementów swojej garderoby.
Artykuły typu DIY, czyli jak uszyć coś ciekawego?
Na blogu tego typu warto prezentować także wszelkiego rodzaju poradniki typu DIY (do it yourself), czyli zrób to sam. Oczywiście te będą zapewne dotyczyć wtedy tego, jak uszyć coś ciekawego z wykorzystaniem różnych rodzajów materiałów. Osoby, które szukają takich rzeczy, zapewne przy okazji chcą także kupić konkretne produkty, z których będą korzystać. Zyskasz zatem z pewnością chociaż kilku dodatkowych klientów.
Takie wpisy muszą być jednak odpowiednio przygotowane. Wykonaj pisemną instrukcję krok po kroku. Do tego wzbogać ją o zdjęcia pokazujące, jak wykonać poszczególne czynności. Możesz też przygotować szablony do pobrania, które np. pomogą w przygotowaniu idealnego wykroju.
Jeśli prowadzisz kanał na YouTube, na którym umieszczasz filmiki instruktażowe na właśnie takie tematy, pamiętaj, by wrzucić w tekście link do nich. To dodatkowo pomoże osobom, które chcą coś uszyć, jednak potrzebują jeszcze wsparcia od bardziej doświadczonych specjalistów.
Artykuły opisujące sprzęt do szycia – idealne dla amatorów i zawodowców
Osoby zainteresowane szyciem, z pewnością szukają także w sieci porad na temat sprzętu do szycia. Możesz więc z nimi podzielić się taką wiedzą – nawet jeśli nie oferujesz takich produktów w swoim sklepie internetowym. Pokażesz im w ten sposób, że naprawdę jesteś profesjonalistą i znasz się na rzeczy.
Warto więc przygotować na swojego bloga serię artykułów, w której pokażesz np. jakie maszyny do szycia wybrać do użytku domowego. Możesz wskazywać tam konkretne cechy, a nawet modele. Aby zachęcić do zakupów także w Twoim sklepie, pokaż, co jeszcze będzie potrzebne do rozpoczęcia szycia. Wtedy możesz zaprezentować swoje konkretne produkty.
Artykuły dotyczące akcesoriów do szycia – pomoc w codziennej pracy
Tak samo, jak urządzenia do szycia, możesz opisywać na blogu także wszelkiego rodzaju akcesoria. Mogą to być np. nici do konkretnych rodzajów materiałów czy dodatki, dzięki którym ktoś może urozmaicić wygląd swoich projektów. Zastanów się więc, czy jest w Twoim asortymencie coś, co możesz polecić w ten sposób. Jeśli tak, działaj.
Jeśli nie, i tak możesz poruszyć taką tematykę, jeśli zależy Ci na stworzeniu miejsca, które naprawdę będzie pomocne dla wszystkich pasjonatów szycia. Odbiorcy będą Cię wtedy regularnie odwiedzać, czerpać od Ciebie wiedzę, a być może także i kupować do swoich projektów Twoje produkty.
Artykuły prezentujące nowe produkty na sklepie – zaprezentuj je wszystkim!
Bardzo ciekawym sposobem na dodatkową promocję nowych produktów na sklepie jest przygotowanie artykułu blogowego, prezentującego ich zalety. Zawrzyj w nim asortyment, który niedawno pojawił się na Twoim sklepie. Podkreśl jego zalety, zastosowanie oraz korzyści wynikające z jego posiadania. To z pewnością sprawi, że produkty te będą kupowane chętniej.
To dobry sposób, by rozwinąć to, co znajduje się w opisach produktów lub kategorii. Tam, jak wiadomo, nie zawsze zawrzesz wszystkie informacje, a raczej jedynie te najważniejsze. W artykule możesz natomiast pisać do woli i przedstawić produkty z każdej możliwej strony.
Wyżej wymienione propozycje to oczywiście nie wszystko. Postaraj się dokładnie przemyśleć plan na prowadzenie swojego bloga i przygotuj odpowiednią strategię. Rozeznaj się, czego szukają osoby pasjonujące się krawiectwem i dopasuj tematykę do swojego asortymentu. To z pewnością sprawi, że blog będzie chętnie czytany, a produkty kupowane. Powodzenia!