zadowolony użytkownik sklepu internetowego para

Jak sprawić, by użytkownik został dłużej na stronie sklepu internetowego?

Wśród wielu czynników, które mogą wpływać na wyniki sklepu internetowego, znajduje się średni czas, jaki użytkownik spędza na stronie. Im jest dłuższy, tym większa szansa, że pobyt w sklepie zakończy się zakupem. To pomaga również zrealizować inne cele, jakie stawiają sobie właściciele e-sklepów – na przykład walkę o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Szybkie ucieczki użytkowników ze strony sklepu nie pomagają w działaniach SEO. Podobnie jest z wysokim współczynnikiem odrzuceń, czyli częścią osób, które opuszczają sklep od razu po wejściu na stronę. Na szczęście istnieje kilka sposobów na to, by użytkownik sklepu internetowego pozostał na stronie nieco dłużej.

Poprawa szybkości ładowania się strony

W dobie szybkich połączeń internetowych czas ładowania strony ma kluczowe znaczenie dla zatrzymania potencjalnego klienta. Jeśli trzeba będzie długo czekać na wczytanie się sklepu, nawet największy łowca okazji w końcu da za wygraną.

Szybkość ładowania się strony jest szczególnie ważna na samym początku kontaktu użytkownika ze sklepem. Problemy w tym zakresie mogą być barierą, przez którą nie przebiją się nowi klienci. W dodatku są negatywnie oceniane przez Google.

Warto więc zwracać uwagę na ten parametr i zoptymalizować stronę tak, by użytkownik sklepu internetowego nie zniechęcał się długim czasem oczekiwania. Najważniejsze pod tym względem są grafiki. Należy je zoptymalizować, przede wszystkim zmniejszając ich rozdzielczość i wagę. Szybkość ładowania strony zależy także m.in. od serwera, na jakim jest umieszczona.

Przygotowanie sklepu do wizyt z urządzeń mobilnych

W sprzedaży online coraz większą rolę odgrywają użytkownicy urządzeń mobilnych. Według raportu Gemius aż 76 procent internautów do zakupów internetowych używa smartfona. By użytkownik sklepu internetowego korzystający z tego urządzenia pozostał na stronie dłużej, trzeba zadbać, by wyświetlała mu się poprawnie.

Standardowa wersja witryny na ekranie smartfona będzie nieczytelna. Potrzebna będzie więc mobilna wersja sklepu internetowego, która dopasuje się do rozmiaru ekranu. Ważną rolę odgrywa w tym na przykład rozwijane menu. Alternatywnym rozwiązaniem jest przygotowanie aplikacji mobilnej, co jednak oczywiście nie zwiększy czasu spędzanego przez użytkownika na stronie.

Użytkownik sklepu internetowego na stronie głównej – poprawa jej czytelności

Większość użytkowników trafia najpierw na stronę główną sklepu. Czy to sklep piłkarski, czy sklep z narzędziami, trzeba więc zadbać o to, by była czytelna. Jeśli użytkownik sklepu internetowego będzie musiał poświęcić dużo czasu na odnalezienie poszukiwanych informacji na stronie, najpewniej szybko ją opuści.

Ważne jest więc, by ze strony głównej łatwo można było przejść do kart produktowych. Istotne jest również odpowiednio zbudowane drzewko kategorii. Część użytkowników najpierw będzie bowiem chciała przejrzeć produkty.

Ważne też, by na stronie głównej można było łatwo odnaleźć informacje na temat wysyłki towarów. Niektórzy potencjalni klienci przeglądają je przed zakupem. Zakładki takie jak “kontakt” czy “o nas” nie są więc tylko kwiatkiem do kożucha, ale pełnią konkretną funkcję. Również one pozwalają zatrzymać użytkownika na stronie.

Odpowiednie wyprofilowanie grupy docelowej

Najszybciej stronę sklepu opuszczą co użytkownicy, którzy nie znajdują w nim tego, czego szukają. Oczywiście przypadkowi użytkownicy czasem się zdarzają, ale jeśli takich sytuacji jest dużo, zwykle są wynikiem niewłaściwego pozyskiwania ruchu.

By dotrzeć do użytkowników, którzy dłużej pozostaną na stronie, trzeba więc odpowiednio wyprofilować grupę docelową, do której chcemy trafić z przekazem. I zweryfikować, czy kanały, których używamy do pozyskiwania ruchu, faktycznie do niej docierają. Problemem może być też dobranie niewłaściwych słów kluczowych do pozycjonowania sklepu.

Sam wygląd sklepu również powinien być dostosowany do użytkowników, których się w nim spodziewamy. W tym przypadku trzeba zadbać o układ strony czy jej kolorystykę. Poszczególne grupy wiekowe dobrze czują się w nieco innych okolicznościach.

Użytkownik sklepu internetowego na blogu

W pozyskiwaniu ruchu na stronę ważną rolę odgrywa blog. Powinien mieć go każdy sklep internetowy. To świetne narzędzie służące do pozycjonowania strony, ale również zatrzymywania na niej użytkowników. Warunkiem jest odpowiednie dobranie tematów wpisów do asortymentu sklepu.

Bardzo dobrze sprawdzają się teksty poradnikowe, które wyjaśniają, w jaki sposób korzystać z poszczególnych produktów. Artykuły blogowe są także miejscem do linkowania wewnętrznego. Można umieścić w nich linki do innych tekstów, ale również omawianych produktów czy kategorii.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.