Polar z własnym nadrukiem to popularny typ odzieży. Chętnie sięgają po niego zwłaszcza firmy, gdzie służy jako ubranie robocze czy firmowe. Chętnie wybierane są polary reklamowe z Logos Dystrybucja, często w takie ubrania zaopatrują się też drużyny sportowe. Najpopularniejszą metodą znakowania polarów jest haft komputerowy. Dzięki niemu można uzyskać wytrzymałe i eleganckie wzory. Ich cena może jednak mocno się różnić w zależności od typu zlecenia. Sprawdź, jakie elementy wpływają na koszt znakowania polaru.
Przygotowanie programu hafciarskiego
Pierwszym krokiem, jaki podejmuje firma zajmująca się haftowaniem na polarach, jest przygotowanie programu hafciarskiego. To na jego podstawie maszyny wykonają zamówiony wzór. Wykonanie programu sterującego do hafciarki to jednorazowy koszt. Zamawiający ponosi go tylko na początku każdego zamówienia.
Koszt przygotowania programu może być różny. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania projektu. Im bardziej szczegółowy, tym cena będzie wyższa. Są tu pewne ograniczenia. Logotyp lub napis, który ma zdobić polar z własnym nadrukiem, nie może być zbyt szczegółowy. Minimalna wielkość liter w takich wzorach to pięć milimetrów.
Rozmiar haftu i zagęszczenie powierzchni
Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na cenę haftu komputerowego na polarze, jest rozmiar wzoru. Większy haft to więcej zużytych nici oraz dłuższy czas pracy hafciarki. To w naturalny sposób zwiększa koszty. Maksymalna wielkość haftu jest uzależniona od wielkości polaru oraz pola haftującego maszyny.
Z wielkością haftu powiązane jest zagęszczenie haftowanej powierzchni. Tak zwane pełne wypełnienie wymaga nawet kilkudziesięciu wkłuć igły w polar. Do tego większe zagęszczenie nici przedłuża proces haftowania.
Liczba zamówionych sztuk
Pojedynczy polar z własnym nadrukiem będzie tańszy, jeśli zdecydujesz się na większe zamówienie. To charakterystyczna cecha haftu komputerowego. Koszt jednej sztuki maleje przy większych nakładach. Wiąże się to z przygotowaniem ubrań oraz ustawianiem maszyny, co zajmuje sporo czasu.
Przy większej liczbie takich samych wzorów do wykonania jednostkowy koszt spada. Różnice są spore – w przypadku niewielkich zamówień pojedynczy polar kosztuje czasem nawet kilka razy więcej. Warto więc od razu wybrać wszystkie potrzebne rodzaje polarów – więcej informacji o ciekawych modelach znajdziesz na https://zyciekielc.pl/polary-4f-z-nadrukiem-logo-twojej-firmy-wskazowki-ktore-pomoga-wybrac-odpowiedni-model/.
Rodzaj nici wykorzystanych do haftowania
Do znakowania polarów można wykorzystać kilka rodzajów nici. Najtańsze są te wykonane z poliestru. Nici bawełniane oraz wiskozowe będą już nieco droższe. Najwyższy będzie koszt wykonania haftu z wykorzystaniem specjalistycznych nici, które gwarantują oryginalny efekt. To nici fluorescencyjne, odblaskowe, ale też ognioodporne. Najdroższe są nici metalizowane, które umożliwiają wykonywanie srebrnych i złotych logotypów.
Haftowany polar z własnym nadrukiem wyceniany indywidualnie
Koszt polaru z własnym nadrukiem zależy od czterech głównych zmiennych. Wpływ na cenę ma stopień skomplikowania programu hafciarskiego, rozmiar i zagęszczenie powierzchni haftu, nakład oraz rodzaj wykorzystywanych nici. Za każdym razem ostateczny koszt haftu wycenia się jednak indywidualnie, do konkretnego zamówienia.