Skąd brać zdjęcia produktów?

Atrakcyjne zdjęcia produktów – jak o nie zadbać?

Nie da się ukryć, że większość osób kupuje w sieci oczami. Głównym czynnikiem motywującym do nabycia towaru są po prostu zdjęcia. Warto więc zadbać o to, aby nie były to tylko mało atrakcyjne fotografie stricte produktowe, prezentujące daną rzecz na białym tle. O wiele lepiej sprawdza się towar przedstawiony w nieco bardziej realny sposób. Skąd więc czerpać zdjęcia, dzięki którym klient chętniej kupi dany produkt? Sprawdź kilka najlepszych sposobów.

Zdjęcia od producentów – sposób na szybki i atrakcyjny materiał zdjęciowy

Zdjęcia to najważniejszy element każdego sklepu internetowego, niezależnie od tego, czy sprzedajesz lampy industrialne, odzież damską, czy pościel. Dzięki nim klient może szybko ocenić, czy dany produkt mu się podoba i czy go potrzebuje. Skąd jednak czerpać zdjęcia inne niż typowo produktowe na białym tle? Jeśli współpracujesz z różnymi producentami, z pewnością każdy z nich ma swoją bazę materiałów. Wystarczy, że poprosisz o jej udostępnienie i zgodę na publikację fotografii u siebie. 

Taki materiał jest najczęściej bardzo atrakcyjny. Prezentuje dane produkty na tle ciekawego otoczenia czy podczas ich użytkowania. Tym samym klient przekona się, że dana rzecz wygląda dokładnie tak, jak jest prezentowana. Wzbudzi to w nim chęć do zakupu. Warto więc dopytać u swoich dostawców, czy mogą podzielić się z Tobą takimi fotografiami. 

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym - materiał od producenta
Umieszczając na karcie produktu kilka zdjęć pokazujących np. lampę w kilku konkretnych aranżacjach, masz szansę jeszcze bardziej zainteresować swojego potencjalnego klienta. Źródło: sklep internetowy EK Concept.

Zdjęcia wykonane samodzielnie – pokaż, jak produkt prezentuje się na żywo

Zdjęcia niektórych produktów możesz także wykonać samodzielnie. Obecnie niemalże w każdym telefonie komórkowym masz do dyspozycji naprawdę dobry aparat fotograficzny. Nie musisz więc inwestować w drogi sprzęt – masz go pod ręką. Zadbaj więc o ciekawe tło, na którym przedstawisz konkretny produkt. Możesz działać w pomieszczeniu, ale także w plenerze. Dużo zależy od tego, co sprzedajesz i jakie masz warunki do przeprowadzenia takiej mini sesji zdjęciowej.

Jeśli wykonane przez Ciebie zdjęcia nie są perfekcyjne, nic nie szkodzi. Możesz wrzucić je na stronę w takiej formie – klient, przeglądając wszystkie fotografie, na pewno zatrzyma się akurat na tych nieidealnych. Jeśli natomiast zależy Ci na wysokiej estetyce, podrasuj zdjęcia delikatnie w programie do obróbki materiałów. Uważaj jednak, aby nie przesadzić. Kolory muszą być bowiem jak najbardziej zbliżone do tych realnych. 

Decydując się na takie zdjęcia, z pewnością będziesz musiał włożyć w to nieco pracy, jednak jest to bardzo tani sposób na atrakcyjne zdjęcia produktów. Klienci z pewnością to docenią. 

Porada: zdjęcia możesz wykonywać także na wszelkiego rodzaju eventach czy targach, na których pokazywane są produkty znajdujące się w Twoim sklepie internetowym. 

Sesja zdjęciowa – postaw na profesjonalne fotografie

Jeśli w swoim sklepie masz niewielką ilość asortymentu, który raczej się nie zmienia, dobrym wyjściem będzie zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową. Takie działanie polecam Ci jednak tylko wtedy, gdy naprawdę nie oferujesz tysięcy różnych towarów. Zlecisz wykonanie fotografii profesjonaliście, który dostarczy Ci materiał wręcz idealny, gotowy do wrzucenia na stronę. 

Do tego zyskasz content, który będzie mógł pojawiać się w Twoich mediach społecznościowych, reklamach, wpisach blogowych, czy nawet na głównej stronie Twojego sklepu. Oczywiście jest to dość droga inwestycja, jednak poniesione koszty powinny się dość szybko zwrócić, jeśli nie masz innej możliwości na pozyskanie atrakcyjnego materiału dla swoich klientów. 

Zdjęcia od klientów – poproś o nie w zamian za mały bonus

Bardzo dobrym sposobem na pozyskanie ciekawych zdjęć na stronę internetową jest także poproszenie o nie swoich klientów. Wystarczy, że po zakupie zaoferujesz im np. rabat na kolejne zakupy lub inny atrakcyjny bonus, w zamian za dostarczenie Ci zdjęcia kupionego wcześniej produktu. Część osób zapewne się na to nie skusi, jednak jeśli ktoś regularnie robi u Ciebie zakupy, raczej pójdzie na taki deal. 

Taka forma pozyskania zdjęć od klientów sprawdza się najlepiej w przypadku elementów wyposażenia czy dekoracyjnych. Wnętrza fotografowane są o wiele śmielej niż np. stylizacje prezentujące zakupione u Ciebie ubrania. Mimo to warto spróbować, ponieważ tak naprawdę nic nie tracisz. Lepiej więc zaoferować klientom coś w zamian niż później pozyskiwać materiał na inne o wiele droższe sposoby.

Pamiętaj jednak, by zawsze opracować swego rodzaju regulamin takiej akcji. Uwzględnij w nim informację, że klient pozwala Ci na korzystanie z dostarczonych przez niego zdjęć przez dany okres czasu lub dożywotnio, a także zaznacz, gdzie materiał może być publikowany. Unikniesz w ten sposób ewentualnych nieprzyjemności związanych z wykorzystywaniem zdjęć nieswojego autorstwa. 

Zdjęcia z mediów społecznościowych – ciekawy content do każdego sklepu

Materiał zdjęciowy bardzo łatwo pozyskać także poprzez media społecznościowe. Wystarczy, że prowadzisz swój firmowy profil na Facebooku czy Instagramie (w tym przypadku akurat ważniejszy będzie ten drugi portal). Użytkownicy bardzo często publikują na swoich tablicach fotografie, na których znajdują się kupione wcześniej produkty. Do tego oznaczają na nich firmę czy markę, dlatego cały czas możesz monitorować, czy pojawiło się ostatnio coś nowego. 

Gdy ktoś oznaczy się w swoim poście, możesz po prostu do niego napisać, czy wyraża zgodę na użyczenie Ci danej fotografii. Warto też wtedy spisać swego rodzaju umowę, byś miał na to dowód. Następnie wrzucasz zdjęcia na stronę i gotowe.

Co ciekawe, takie zdjęcia są wręcz idealne do mediów społecznościowych. Wystarczy, że zrobisz repost danej publikacji lub oznaczysz autora zdjęcia wykorzystanego na swojej tablicy. Z takiego rozwiązania bardzo często korzysta sklep https://www.ekconcept.pl/. Zadowoleni klienci chwalą się w sieci swoimi aranżacjami z wykorzystaniem lamp ze EK Concept, a marka regularnie publikuje je na swojej tablicy, uatrakcyjniając tym samym wygląd swoich social mediów. Te wbrew pozorom mają naprawdę duże znaczenie dla wielu klientów. 

Zdjęcia od klientów w mediach społecznościowych
Zdjęcia z Instagrama, na których ktoś oznaczył Twoją firmę, to wspaniały materiał do udostępnienia na swojej tablicy. Źródło: profil IG sklepu internetowego EK Concept.

Film – dodatkowy czynnik motywujący klienta

Dużym ukłonem w stronę klienta jest także zamieszczenie na karcie produktu filmiku, na którym zostanie zaprezentowany produkt czy sposób jego działania. Taki materiał najłatwiej pozyskać od producenta, o ile czymś takim sam dysponuje. Jeśli nie, możesz działać na własną rękę. Będzie to kosztowne działanie, jednak przy niektórych produktach, szczególnie tych luksusowych czy z wyższej półki, może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Przemyśl takie rozwiązanie, jeśli możesz sobie na nie pozwolić. 

Pozyskując zdjęcia produktów, najlepiej oczywiście wykorzystać przynajmniej kilka z wyżej wymienionych sposobów. Dzięki temu potencjalny klient będzie dokładnie wiedział, co kupuje. 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.