Jaki newsletter sprawdzi się najlepiej w sklepie z tekstyliami domowymi?

Newsletter sklepu z tekstyliami domowymi – jakie treści rozsyłać swoim klientom?

E-mail marketing to jedno z najciekawszych działań promocyjnych sklepu internetowego. Z jego pomocą możesz informować klientów o niemalże wszystkim. Dzięki temu istnieje większa szansa na skuteczne sprzedawanie oferowanych przez firmę towarów. Jakie treści rozsyłać jednak swoimi klientom? Omówię to zagadnienie, inspirując się treściami przesyłanymi przez sklep Karo, w którego asortymencie znajdują się tekstylia domowe – pościele, prześcieradła, firany itp. Sprawdź, jeśli jesteś zainteresowany!

Informacje o nowościach – pokaż, co ciekawego pojawiło się w ofercie

W newsletterze, jak sama nazwa wskazuje, możesz pokazywać swoim klientom wszelkie nowości, które pojawiły się na stronie Twojego sklepu internetowego. To świetna okazja, by o takich produktach dowiedziały się w pierwszej kolejności te najbardziej zainteresowane osoby. W końcu zapisały się do Twojego mailingu, dlatego z pewnością oczekują, że będziesz prezentował im wszystkie nowości ze swojego asortymentu.

W wysyłanej do klientów wiadomości pokaż najciekawsze modele i przedstaw ich najważniejsze zalety. Skup się na tym, by całość była atrakcyjna wizualnie. Będzie to pierwszy kontakt z nowymi produktami, dlatego też osoba czytająca newsletter musi zostać zauroczona np. pięknymi kwiatowymi wzorami pościeli. Istnieje wtedy duża szansa, że klient kupi coś oczami – bez dłuższego zastanawiania się nad tym. 

Przykład mailingu informującego o nowościach
Przykład newslettera prezentującego nowości, które niedawno pojawiły się na stronie sklepu Karo.

Prezentacja bestsellerów – zaprezentuj, co klienci wybierają najczęściej

Na klientów bardzo dobrze działają także bestsellery. W ten sposób pokazujesz im, co kupują inni. Budzi się w nich przekonanie, że są to ciekawe produkty, które warto mieć. Na ich umysł działa wtedy coś w rodzaju psychologii tłumu – skoro inni to mają, to dlaczego ja mam być gorszy? Przedstaw więc kilka najciekawszych propozycji, a następnie odeślij do zakładki, w której prezentujesz wszystkie najchętniej wybierane produkty.

Jeśli jesteś w stanie, możesz przy każdym z produktów zamieścić krótką opinię, którą wystawił wcześniejszy klient. To jeszcze bardziej wzbudzi w nowych odbiorcach przekonanie, że jest to produkt, który zdecydowanie warto mieć.

Inspiracje – dostarcz dawkę ciekawych propozycji

W newsletterach możesz też w pewien sposób dostarczać klientom dawkę inspiracji. Tym samym ułatwisz im kompletowanie dodatków do mieszkania i sprawisz, że produkty będą chętniej kupowane. W jaki sposób tworzyć taki mailing? Możesz opracować np. serię maili, w których zaprezentujesz wyjątkowe rozwiązania pasujące do danego stylu wnętrzarskiego. W jednym z nich skupisz się np. na nurcie skandynawskim, w następnym glamour itd. Możesz pokazywać wtedy pasujące do siebie pościele, narzuty czy firany. Postaraj się w jakiś sposób pogrupować asortyment i zobacz, co może tworzyć ze sobą spójną całość.

Podobnie będzie na zasadzie np. dekoracji na daną porę roku czy święto lub tekstyliów w najmodniejszym kolorze bądź wzorze. Jeśli trafisz w gusta swoich klientów, mailing z pewnością będzie bardzo skrupulatnie czytany oraz przeglądany. 

Newsletter zachęcający do zakupu dekoracji świątecznych
Newsletter zachęcający do zakupów artykułów świątecznych w sklepie Karo. Zwróć uwagę, jak wyraźnie podkreślona jest informacja, do kiedy należy złożyć zamówienie, by dostać przesyłkę jeszcze przed Wielkanocą.

Odesłanie do mediów społecznościowych – zachęć do śledzenia działań firmy w sieci

W mailingu możesz zaprosić także swoich klientów do śledzenia działań firmy w mediach społecznościowych. Zaprezentuj im krótko, jak wyglądają i jakie treści na nich publikujesz. Jeśli regularnie organizujesz np. konkursy, również o tym poinformuj. Zastanów się, co może przyciągnąć klientów na Twojego Facebooka czy Instagrama i działaj. Pokaż, co Cię wyróżnia oraz co mogą zyskać, lajkując fanpage Twojej marki. 

Nie zapomnij oczywiście o umieszczeniu bezpośrednich odnośników do swoich profili wraz z nawołaniem do akcji. Pokaż screeny, komentarze, przykłady. Zwiększy to Twoją szansę na sukces. 

Poradniki – pomóż swoim klientom rozwiązać pewne problemy

Działania mailingowe, w których pokazujesz swoje produkty, nie do końca się sprawdzają? Spróbuj podejść swoich klientów w nieco inny sposób. Jaki? Postaraj się rozwiązać ich pewne problemy. Oczywiście prowadząc sklep z tekstyliami domowymi, skup się na tym, jak np. prać, prasować i przechowywać takie artykuły. Poszukaj w sieci, z czym zmagają się Twoi odbiorcy. Gdy pokażesz im konkretne i działające sposoby na rozwiązanie ich problemów, automatycznie wzbudzisz w nich zaufanie.

To z kolei może przekuć się na zakupy w Twoim sklepie internetowym. Zaczną bowiem postrzegać to miejsce nie tylko jako sklep, ale także cenne źródło wiedzy. Pokażesz im, że znasz się na tym, co robisz i automatycznie obraz Twojej marki w ich oczach stanie się o wiele atrakcyjniejszy. Spróbuj więc w ten sposób i zobacz, czy to działa.

Zaproś na firmowego bloga – zwiększ ilość wyświetleń swoich wpisów

Jeśli prowadzisz firmowego bloga, newsletter to świetne miejsce do jego promowania. Możesz w mailingu zaprosić np. do najnowszego wpisu. Przedstaw, jaką tematykę porusza i co dokładnie można się z niego dowiedzieć. To świetny sposób,  by zwiększyć ilość wyświetleń artykułu oraz rozpromować pozostałe wpisy. Możesz bowiem pokazać w takim mailingu jeszcze kilka podobnych wpisów, które być może zainteresują Twoich klientów.

Oczywiście bloga możesz też promować w newsletterze całościowo. Pokaż odbiorcom, co zyskają, regularnie czytając Twoje wpisy. Zaprezentuj najpopularniejsze artykuły, a nawet znajdujące się pod nimi komentarze, jeśli te są dostępne w Twojej strefie wiedzy. To idealny impuls, stający się wyraźną zachętą do czytania wszystkich publikowanych treści. 

O czym pamiętać, by mailing był skuteczny?

Aby mailing był skuteczny, musisz zadbać o kilka niezwykle ważnych elementów. Przede wszystkim postaw na treści pisane językiem korzyści. Pokaż klientom, co dokładnie zyskają, wybierając dany produkt. Do tego zawsze pamiętaj o wezwaniu do działania. Wtedy odbiorcy będą skutecznie przechodzić na stronę internetową Twojego sklepu.

Skoro mowa o stronie www, pamiętaj, że ta musi być dopracowana pod każdym względem. Jeśli nie zadowoli klientów, Ci niestety szybko ją opuszczą i nie zrobią na niej zakupów. Jakie elementy powinny więc znaleźć się na takiej stronie, by zatrzymać na dłużej odwiedzające ją osoby? Tego dowiesz się z lektury artykułu https://www.powerhost.pl/sklep-z-posciela-jakie-elementy-strony-internetowej-beda-najwazniejsze. Skorzystaj z tych wskazówek i zobacz, że wszelkie działania od razu zaczną przynosić lepsze efekty. 

Aby zachęcić klientów do regularnego śledzenia Twoich wiadomości, możesz także zaoferować nagrodę dla osób wykazujących największą aktywność. Może być to bon na zakupy czy atrakcyjny kod rabatowy. Takie zniżki naprawdę przyciągają tych najbardziej zainteresowanych odbiorców.

Mam nadzieję, że wiesz już, jakie treści możesz przesyłać swoim klientom w newsletterze. Oczywiście traktuj moje propozycje jako inspiracje. Być może znajdziesz jeszcze coś, co świetnie działa na Twoich klientów. Powodzenia!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *