Meblowy sklep internetowy - co na stronie

Strona sklepu meblowego w Internecie – o czym warto pamiętać przy jej tworzeniu?

Prowadzenie stacjonarnego sklepu meblowego w dzisiejszych czasach nie wystarczy. Dlaczego? Ponieważ najwięcej transakcji i sprzedaży odbywa się właśnie w online. Wielu klientów woli zobaczyć asortyment i meblowe kolekcje w Internecie, zanim wyjdą z domu i pojadą obejrzeć produkt na żywo. Aby stworzyć skuteczną stronę internetową sklepu meblowego, trzeba pamiętać o kilku ważnych aspektach. W tym artykule dowiesz się, czego nie może zabraknąć na takiej witrynie! 

Zadbaj o prostą nazwę strony internetowej 

Aby potencjalny klient zobaczył Twoje produkty online, musi wprowadzić nazwę strony internetowej. Domena powinna być prosta. Najlepiej, wykorzystać do tego nazwę firmy lub słowo, które jest powiązane z Twoją branżą. 

Najlepiej unikać polskich znaków, dużych liter, liczb i znaków interpunkcyjnych. Takie dodatki mogą doprowadzić do tego, że klient wpisze źle nazwę domeny i nie zostanie ona wyszukana przez wyszukiwarkę. 

Pamiętaj o podziale na kategorie i podkategorie

Jeśli chcesz, aby potencjalny klient szybko znalazł przedmioty, które go interesują, a przede wszystkim zobaczył, co oferujesz, to musisz wprowadzić na witrynę internetową podział na kategorie i podkategorie.

Kategorie pokażą użytkownikowi, czym się zajmujesz i jakie przedmioty można znaleźć w sklepie online. Możesz je podzielić np. na stoły, krzesła, sofy, narożniki. Jeśli chodzi o podkategorie, to dzięki nim klient może szukać konkretnych produktów np. krzesła do kuchni, drewniane stoły czy sofy dwuosobowe. 

Taki podział sprawia, że strona będzie przejrzysta. Zaoszczędzi to także czas klienta. Na pewno sam wiesz, że nikt nie lubi długo szukać przedmiotu, który go interesuje. Jedno jest pewne, warto umieścić taki podział na stronie sklepu meblowego. 

Nikt nie kupi kota w worku – opis produktu 

Jeśli stworzyłeś podział na kategorie i podkategorie, to teraz możesz dodać do nich meble. Jednak to nie wystarczy. Ważne jest, aby każdy produkt był dobrze opisany. Co to znaczy? 

Wprowadź informację na temat wymiarów, koloru drewna, rodzaju tkaniny. Jeśli jesteś producentem mebli, wprowadź dodatkowe informacje. Producent stołów drewnianych powinien umieścić także zalety produktów. 

Jest to ważne, aby potencjalny klient wiedział, co zamierza kupić. Jeśli chodzi o meble, ważne jest, aby pasowały wymiarowo i kolorystycznie do wnętrza. Dlatego jeśli chcesz, aby klient pozostał na Twojej witrynie sklepu z meblami, to wprowadź najważniejsze informacje dotyczące mebli i innych oferowanych produktów.

Opis to nie wszystko – wybierz dobrej jakości zdjęcia

Ludzie bardzo często są wzrokowcami, dlatego w sklepie meblowym online, najważniejsze są zdjęcia. To one przyciągają wzrok oraz pokazują, jak dokładnie wygląda produkty, który użytkownik chce zakupić. 

Postaraj się o fotografie dobrej jakości. Co więcej, dobrym pomysłem jest dodać kilka zdjęć z różnych perspektyw oraz pokazać funkcje mebla. Jeśli masz czas oraz warunki, możesz umieścić meble w aranżacji, aby pokazać, jak doskonale prezentują się np. w salonie lub kuchni. 

Strona internetowa sklepu z meblami - zdjęcia
Jak widać na obrazku, warto pokazać więcej niż jedno zdjęcie, aby przedstawić nie tylko wygląd, ale i funkcje danego mebla. Źródło: Oficjalna strona producenta Meble Potocki. 

Przedstaw swoją firmę

Ważne jest promowanie swojego wizerunku, dlatego warto utworzyć zakładkę o nazwie “O nas”, aby klient dowiedział się więcej o firmie, od której kupuje. Może wydawać Ci się to zbędne, ale wiele osób jest zainteresowanych historią marki.

W takim miejscu warto napisać o tym, na co firma zwraca szczególną uwagę, czym dokładnie się zajmuje oraz pochwalić się swoimi osiągnięciami. 

Stacjonarny salon meblowy 

Wielu klientów najpierw szuka ciekawych propozycji w Internecie, aby następnie zobaczyć produkt na żywo w sklepie stacjonarnym. Dlatego ważne jest, aby na stronie internetowej umieścić także adres z dokładnym adresem salonu meblowego. 

Dzięki temu klient nie będzie musiał szukać, gdzie powinien się udać, aby zobaczyć produkt na żywo. Na pewno wiele osób nie lubi kupować mebli, dopóki ich nie zobaczy na własne oczy. Dlatego zarówno sklep internetowy, jak i stacjonarny ma swoje zalety dla rozwijania biznesu i poszerzania działalności firmy. 

*Dodatek – blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego jest dodatkiem do strony internetowej, który pozwala na zwiększenie widoczności sklepu meblowego oraz na dodatkowe promowanie produktów.

Na blogu firmowym możesz poruszać ważne i ciekawe tematy, które odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania przez klientów. Można stworzyć artykuły z inspiracjami i aranżacjami. W tego typu treściach można także umieścić linki, które będą przekierowywały do konkretnych mebli lub dekoracji. 

Co więcej, taki blog pokaże, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i że warto postawić właśnie na ten sklep i tego producenta. 

Tworzenie profesjonalnej, przynoszącej zyski i nowych klientów strony dla sklepu meblowego nie jest takie proste, jak może się wydawać. Trzeba zwrócić uwagę na wiele szczegółów, które mogą zaważyć na dobrym funkcjonowaniu witryny. Pamiętaj, aby umieścić na niej kategorie, podkategorie, opisy oraz zdjęcia. Wszystkie te elementy sprawią, że klient nie tylko pozostanie w Twoim sklepie online dłużej, ale także odwiedzi Cię ponownie. 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.